Motormelegítés és vízmelegítés. Motorfűtés és dieselelőmelegítők, a legújabb 12v-os vízmelegítő és hűtővízmelegítő.
Motormelegítés és vízmelegítés. Motorfűtés és dieselelőmelegítők, a legújabb 12v-os vízmelegítő és hűtővízmelegítő. Motormelegítés és vízmelegítés. Motorfűtés és dieselelőmelegítők, a legújabb 12v-os vízmelegítő és hűtővízmelegítő. Motormelegítés és vízmelegítés. Motorfűtés és dieselelőmelegítők, a legújabb 12v-os vízmelegítő és hűtővízmelegítő. Motormelegítés és vízmelegítés. Motorfűtés és dieselelőmelegítők, a legújabb 12v-os vízmelegítő és hűtővízmelegítő.

Diesel motormelegítő, előmelegítők.

Beszerelés

Nincs olyan eszköz, amit szakszerűtlenül használnak és nem hibásodik meg!
A mi termékeink is ilyenek, ezért nyomatékosan felhívjuk a "beszerelő" figyelmét, az adott gépjármű vízterének aprólékos tanulmányozására és annak a fontosságára.
Mivel készülékeinkben nincs keringető szivattyú, ezért a folyadék körfogását a hőmérséklet különbség biztosítja. Szakszerű beépítés esetén -20Co -on is garantáltan előfűti motorját.
Az autószerelőknek nem kell aprólékosan részletezni a motor hidegindítás "motorzabáló" káros hatását. A motorkopás érdemi része gyakorlatilag a hidegindításból származik.
Hidegindítás alatt szigorúan véve minden olyan indítást értünk, amikor a kenőolaj és a hűtőközeg homérséklete +60Co alatt van. Komoly indítási nehézségek természetesen már -5Co alatti motor és környezeti hőmérsékletnél is jelentkezhetnek.
A motor mindenképpen megszenvedi a hidegindítást, még akkor is, ha viszonylag könnyen beindul. A leggyakoribb probléma az, hogy az öregedő motor, ha kompresszióját némileg már elvesztette, akkor melegen ugyan még tökéletesen üzemel, - véleményünk szerint -, de a hidegindításhoz (gáz begyulladáshoz) szükséges levegő hőmérsékletet sűrítéssel már nem tudja létrehozni. Ilyenkor a legjobb izzítórendszer sem tud minden problémát megoldani. Az öregedő motoroknál jelentkezik még az adagoló-porlasztók gyakori hibája is. Ez elsősorban az indítómotorok fordulatszámán, a kis fordulaton kialakuló nagy hidraulikus veszteségen látszik.
Így az üzemanyag adag mennyiség csökkenése, a nyomás felépülés ellustulása léphet fel, és ennek következtében a porlasztás minőségének romlása, és a ciklus adagok egyenlőtlensége jelentkezik.
A hosszan tartó "köszörülés" tovább növeli a kopást, amely a motor teljes leépüléséhez vezethet. Ha az indítás megkönnyítésére indító sprayt használnánk, szinte biztos lenne a gyűrűtörés. Több sikertelen indításnál a henger falán lecsapódó gázolaj leszivárog a forgattyús hajtóműbe és ott a kenőolajat fokozatosan felhígítja. A dermedt motorra való ráindítás sok száz amperes, nagyobb motoroknál - a pillanatnyi rövidzár miatt - akár ezeramperes terhelő áramot is eredményezhet, amely akkumulátorunkat terheli feleslegesen. Tetézi a nehézségeket a dermedt parafinos gázolaj, ami könnyen eltömítheti az áramlási keresztmetszeteket.
Ha nehezen is, de beindult a motor, akkor nem látunk ki a jeges ablakon, mert sokáig nincs elegendő hulladékhő az utaskabin fűtéséhez, az ablakok jégmentesítéséhez.
Ha megnézzük egy kissé kompresszió hiányos diesel motor indításakor keletkező füst paramétereit, bizony elképesztő eredményt kapunk. Két negatív káros dolog történik -szennyezzük a levegőt, -koptatjuk motorunkat, pár perc alatt sok-sok kilométer megtételének megfelelő kopás keletkezik a forgattyús hajtóműben. Ha az indítás előtt - a nagyobb kinti hidegben is a motor általános hőmétséklete - a hűtőközegé, a kenőolajé, a hengereket határoló szerkezeti elemeké - legalább 40Co fokos, akkor a fenti problémák nem jelentkeznek. Ezért fejlesztettük ki a 600 - 800 - 1200 - 1800 W-os készülékeinket, amik "CE" jellel ellátottak, engedélyezett készülékek. Ezek watt számok elegendőek a legtöbb diesel motor előmelegítésére.
Nagyon fontos a beépítés és beüzemelés szakszerúsége!
Az alapelv az, hogy a készüléket állítva kell lehelyezni az alsó víztér magasságában. A készülék elektromos kivezetése alul , a másik oldalán lévő kivezető vízcsőcsonk pedig felül legyen. Minden esetben ez a csőcsonk meleg ág.
A készülékeken gumis csőbilincseket helyeztünk el, amivel a megfelelő módon rögzíteni tudjuk, csökkentve a gépjármú rezgéseit a készülék felé.
A hideg ág a készülék oldalából ered amit minden esetben az alsó víztérhez kell csatlakoztatni, vásznas a gépkocsik vízteréhez gyártott gumitömlő segítségével.
A vízcsőbe való csatlakoztatást fém "T" elosztókkal kell végezni. Teljesen mindegy, hogy milyen vastagságú csőbe kell csatlakoztatni, mivel a készülékekből kijövő csőcsonk átmérője 17 mm-es.
Ezért gyártunk 17/17 - 22/17 - 27/17 - 34/17 - 38/17 csatlakozókat.
Ezek könnyen elkészíthető kisebb műhelyekben is.
Van olyan készülékünk is amit alsó vastag hűtőcsőbe lehet iktatni abban az esetben, ha a vízcsőben nincs termosztát és folyamatosan emelkedik a motor felé.
Ennek a készüléknek a csatlakozócsonkja átmérő 38 mm.
A Skandináv országokban 1912 óta elterjedt a motorok előmelegítése, az első megoldások külön faszenes kis kályhákkal történt.
Ismereteink és tapasztalataink szerint a készülékeink megfelelnek a mai kor követelményeinek, mivel kiváló minőségűek és sokkal olcsóbbak a külföldről behozott készülékeknél.

Bekötési javaslatok.

Ezeken a javaslatokon túl is számos bekötési lehetőség létezik.

Fontos!

Csak olyan szakember, tulajdonos végezzen beszerelést, aki teljesen tisztában van az adott gépjármű vízterének működésével! Továbbá tisztában van a hőmérséklet különbségen alapuló folyadékkeringetés feltételeivel. Az elégedettség és a siker ezen múlik.
Készülék típusaink beüzemelésekor és üzemeltetése közben levegő ne kerüljön, vagy keletkezzen a rendszerben, mert rövid időn belül megfog hibásodni!
A készülék szakszerű beépítése után javasolt a motor beindítása, járatása mindaddig, amíg a termosztát ki nem nyit és az összes beszorult levegő el nem hagyja a vízteret.
A készülék bekapcsolása után 5-10 perccel érezhető a felső rész melegedése, de az alsó résznek hidegnek kell maradnia. Ez azt jelenti, hogy megindult a hűtőfolyadék keringése a készüléken keresztül.
Amennyiben a hideg ág is elkezd melegedni, úgy azonnal ki kell kapcsolni a készüléket, mert légzárvány van a rendszerben, vagy nem megfelelően lett felszerelve. Újra át kell gondolni a bekötés szakszerűségét.
Később természetesen melegedhet a visszatérő ág is, de mindig kell legalább 20-30 Co hőmérséklet különbségnek lenni a készülék alsó és fel része között.
Jól megválasztott WATT szám és szakszerű szerelés esetén 1 óra alatt felmelegszik a motor. Nem javasoljuk a több órás üzemeltetést, inkább a szakaszos üzemet támogatjuk.
Készülékeinket 74 órás folyamatos terhelésnek tettük ki, ez idő alatt semmiféle meghibásodás nem történt.

Hidegindítás, motorfűtés, vízmelegítés!

Motormelegítés és vízmelegítés. Motorfűtés és dieselelőmelegítők, a legújabb 12v-os vízmelegítő és hűtővízmelegítő.
Motormelegítés és vízmelegítés. Motorfűtés és dieselelőmelegítők, a legújabb 12v-os vízmelegítő és hűtővízmelegítő.
Motormelegítés és vízmelegítés. Motorfűtés és dieselelőmelegítők, a legújabb 12v-os vízmelegítő és hűtővízmelegítő.
Motormelegítés és vízmelegítés. Motorfűtés és dieselelőmelegítők, a legújabb 12v-os vízmelegítő és hűtővízmelegítő.Motormelegítés és vízmelegítés. Motorfűtés és dieselelőmelegítők, a legújabb 12v-os vízmelegítő és hűtővízmelegítő.